پیش بینی روند مد در صنعت پوشاک

  • با استفاده از تحلیل های علمی دقیق و همچنین استفاده از تجربیات متخصصین امکان آن وجود دارد تا با تخمینی مناسب روند مد را پیش بینی کرد. پیش بینی روند مد (Forecasting Fashion Trends) یکی از مهم ترین ابزارهای تعیین کننده در طراحی و تولید کالای مد است. پیش بینی با درصد صحت بالای روند مد سبب افزایش قدرت و توان مانور تولیدکنندگان و طراحان در بازار خواهد شد.

    کاربرد تحلیل و پیش بینی بازار مد
    تحلیل و پیش بینی بازار مد از دو دیدگاه می توان بررسی کرد: 

    دیدگاه اول، مربوط به خریداران و کسانی است که به عنوان دوستدار مد قصد دارند تا از آخرین اطلاعات در خصوص دنیای مد مطلع شوند. به طور مثال، فرض کنید که برای رویدادی در 2-3 ماه یا حتی یک سال آینده قصد دارید تا به دلایلی از هم اکنون لباس خود را خریداری کنید یا قصد خرید جواهراتی را دارید که می خواهید با لباس شما هماهنگ باشد. بدون دانستن آنکه در ماه آینده یا چند ماه آینده چه نوع لباسی مد خواهد بود شاید لباسی که می خرید در زمان استفاده یعنی چند ماه آینده از مد افتاده یا رنگ لباس رنگ روز ماه های آینده نباشد.

    دیدگاه دوم، از نقطه نظر تولیدکنندگان، طراحان و فروشندگان عمده و خرده فروشان مطرح می شود. فرض کنید که شما یک تولید کننده هستید و از اواسط پاییز قصد تولید لباس برای بهار و عید نوروز را دارید. بدون دانستن این موضوع که درفصل بهار چه مدل لباس هایی مد خواهد بود یا چه رنگی در بهاری که قصد ارائه مدل های خود را دارید در بورس خواهد بود شاید با استفاده از رنگ ها، پارچه ها و مدل های ناهمگون سود خود را بسیار پایین آورده و یا حتی به کلی ازبین ببرید. همچنین ممکن است شما یک واردکننده یا خرده فروش کالای مد باشید. مسلما اطلاع از آنکه چه چیزی در ماه های آتی کالای مد خواهد بود، به افزایش میزان فروش شما کمک به سزایی خواهد کرد.

    پیش بینی روند مد و آغاز تولید
    برخی پیش بینی روند مد را روش و چرخه ای نوین می دانند، طی آن در واقع با استفاده از برخی فاکتورهای علمی پیش مد برای بازارهای آتی کالایی که مورد نیاز است ساخته می شود و این چرخه با پیش بینی مدهای آتی آغاز و با تکمیل کالای مناسب برای فروش در بازار و آغاز مجدد چرخه مجددا شروع خواهد شد. دراین چرخه ابتدا پیش بینی اولیه از روند مد آتی با استفاده از برخی فاکتورها انجام می گردد، سپس این پیش بینی صرف از میزان صحت و براساس اعتبار مرکز ارائه دهنده به مشتریان (اعم از مصرف کننده و تولیدکننده) ارائه می شود. مشتریان براساس این اطلاعات محصولات خود را می سازند و یا محصولات مورد نیاز خود را می خرند. در مرحله بعد محصولاتی که براساس پیش بینی ها طراحی و تولید شده اند به بازار ارائه می گردد و مصرف کنندگان کالای ساخته شده و تکمیل شده را خریداری می کنند.


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





خرید پستی شامپو رنگ مو

شهر مرزی سرو

دنیای پوشاک ترکیه با قیمتهای استثنائی

ایمیل مدیر سایت

  • sirvansero@yahoo.com

صفحات پاپ آپ

4.9 98